Subject: Vs: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP osalisest tühistamisest_KJK
From: "Gerli Kangur" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Nov 2024 09:12:59 +0200

Tere!

Taotlust otseselt esitada polnud vaja, kuid paluksin siiski sisendit
Transpordiametilt. Osaliselt kehtetuks tunnistamise eelnõu läheb ka
kooskõlastamise ja arvamuse andmise ringile, kuid leian, et eelnevalt
oleks mõistlik ka enne seda selles osas koostööd juba teha.

Lugupidamisega

Gerli Kangur

Märjamaa Vallavalitsus

Planeeringute spetsialist

5455 0403

  _____

Saatja: Marge Kelgo <[email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 25. juuli 2024 16:33
Adressaat: Gerli Kangur <[email-masked]>
Teema: RE: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
osalisest tühistamisest_KJK

Tere

Saadan krundijaotuskava joonised lingil
<https://pilv.mkm.ee/s/LKpIDIjzYNhYjq1>
https://pilv.mkm.ee/s/LKpIDIjzYNhYjq1

Orgita ettevõtlusala äralõiked on projekti I etapis.

Lisatud ka ülevaatlik trassiskeemi joonis.

Parimate soovidega

Marge Kelgo

Projektijuht

Projekteerimise üksus

5349 9226

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Gerli Kangur <[email-masked]>
Sent: Thursday, July 25, 2024 4:13 PM
To: Marge Kelgo <[email-masked]>
Subject: Vs: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
osalisest tühistamisest

Tere!

Palun saatke eelprojekti krundijaotuskava joonis uuesti.

Lugupidamisega

Gerli Kangur

Märjamaa Vallavalitsus

Planeeringute spetsialist

5455 0403

  _____

Saatja: Marge Kelgo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 25. juuli 2024 16:03
Adressaat: Gerli Kangur <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
osalisest tühistamisest

Tere

Transpordiameti ja Orgita ettevõtluskompleksi detailplaneeringu arendaja
vahel ei ole planeeringut puudutavaid kokkuleppeid sõlmitud kuna
Transpordiamet ei korralda planeerimistegevust. Teate arendajale saatis ka
Märjamaa VV 30.08.2021.a.

Oleme Orgita Ettevõtlusala OÜ esindajatega arutanud projekti koosolekutel
2021-2022.a. võimalikke lahendusi, et teeprojekti realiseerimisel oleks
võimalik ka planeeringut siiski suuremas mahus ellu viia. Eeldame, et
koostatud eelprojekti lahendus sobis, sest üheski menetluses ei ole
arendaja poolt vastuväiteid saadetud.

Orgita Ettevõtlusala OÜ oli kaasatud teeprojekti projekteerimistingimuste
menetlusse, projekteerimistingimused leitavad
<https://transpordiamet.ee/projekteerimistingimuste-andmine-riigitee-4-tal
linn-parnu-ikla-e67-km-620-785-paadeva-konuvere> Projekteerimistingimuste
andmine riigitee 4 Tallinn–Pärnu–Ikla (E67) km 62,0-78,5 Päädeva– Konuvere
lõigu I klassi maantee ehitusprojekti koostamiseks | Transpordiamet ja ka
eelprojekti KMH menetlustes. Eelnimetatud projekteerimistingimuste lisas 2
on esitatud ka teeprojekti eskiis koos eeldatava teemaapiiriga. Arendaja
ei esitanud projekteerimistingimuste menetluses ettepanekuid ega
vastuväiteid, mistõttu on Transpordiamet arvestanud, et arvamuse andja ei
soovi projekteerimistingimuste eelnõu kohta arvamust avaldada (EhS § 31 lg
6).

Eelprojekti valmimisel on eskiisiga võrreldes tee ehitamiseks vajalikud
äralõiked/teemaapiir täpsustunud. DP osalise kehtetuks tunnistamise
menetlemisel võiks aluseks võtta eelprojekti teemaa piir ja vajadusel siis
ala laiendada, et oleks võimalik muudatused arendusalal terviklikult
lahendada. Eelprojekti krundijaotuskava joonis on ka valda saadetud, aga
kui te ei leia, siis andke teada ja saadan uuesti.

Orgita DP ala kinnisasjadest äralõigete riigile omandamiseks on
Transpordiamet saatnud hinnapakkumuse välja ja ootame tagasisidet 09.08
k.a.

Andke teada kui on veel küsimusi või vajalik edasist tegevust arutada
Teamis või Märjamaal.

Juhin tähelepanu, et kindlasti tuleb kaasata detailplaneeringu osalise
tühistamise lähteseisukohtade koostamisse Transpordiamet e-posti aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> , et
seisukohti vajadusel täpsustada.

Parimate soovidega

Marge Kelgo

Projektijuht

Projekteerimise üksus

5349 9226

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Gerli Kangur <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 25, 2024 1:49 PM
To: Marge Kelgo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
realiseerimisest

Tere!

Taotlust ei ole vaja, kuna detailplaneering on üle viie aasta vana ja seda
ei ole veel asutud ellu viima, seega peaks olema võimalik osaliselt
kehtetuks tunnistada.

Kas oleks võimalik meile edastada info, milline oli Transpordiameti ja
DP-ala kinnistute omaniku kokkulepe?

Lugupidamisega

Gerli Kangur

Märjamaa Vallavalitsus

Planeeringute spetsialist

5455 0403

From: Marge Kelgo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 13, 2024 6:25 PM
To: Ott Valdma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
realiseerimisest

Tere

Palun anna teada, kas peaksime teemat arutama.

Kas Transpordiamet peaks taotluse vm pöördumise esitama DP osaliseks
kehtetuks tunnistamiseks?

Parimate soovidega

Marge Kelgo

Projektijuht

Projekteerimise üksus

5349 9226

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Marge Kelgo
Sent: Monday, May 13, 2024 6:04 PM
To: Tauno Seepter < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; [email-masked]' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile _Orgita DP
realiseerimisest

Tere

Lisan omaltpoolt infot.

Kuna Transpordiamet ei korralda planeerimistegevust, siis küsis Märjamaa
VV planeeringute spetsialist Triinu Lepa 2021.aastal
Rahandusministeeriumist Orgita ettevõtlusala detailplaneeringu edasise
realiseerimise osas suuniseid.

Kokkuvõtlikult olid suunised sellised:

*	DP tuleb kehtetuks tunnistada selles osas, mis on  vajalik
riigitee laiendamiseks ja tee koosseisu kuuluvate rajatiste ehitamiseks
ehk Transpordiametile võõrandatav maa-ala.
*	Peale DP osalist kehtetuks tunnistamist saab ettevõtlusalal
projekteerimistingimustega lahendust muuta.

Vastava teavituse saatis Märjamaa VV 30.0.82021.a. ka arendajale (kiri
manuses, registreeritud VV dokumendisüsteemis).

Orgita ettevõtlusala DP-ala kinnistute omanik on teadlik riigitee
laiendamisest planeeringualale. TRAM on kaasanud maaomaniku menetlustes ja
projektlahendusi on arutatud töökoosolekutel. Arutelude tulemusena on
jõutud riigitee osas projektlahenduseni, kus laiendust ei kavandata
planeeritud hoonestusaladele. Põhimaantee eelprojekti alusel ehitatakse
välja arendusalaga külgnev kogujatee koos kiirendus- ja aeglustusradadega
ning sellelt juurdepääs arendusalale (vt lisatud asendiplaan).

Jälgides Rahandusministeeriumi suuniseid, peaks Märjamaa VV algatama
Orgita ettevõtlusala detailplaneeringu osaliselt kehtetuks tunnistamise
Transpordiametile omandataval maa-alal ja sellega seotud osades, mida
planeeringujärgselt ei ole võimalik realiseerida.

Suhtlen ka Ott Valdmaga ja uurin, mis seis on, kas neil on vaja TRAM-lt
pöördumist/taotlust vms.

Parimate soovidega

Marge Kelgo

Projektijuht

Projekteerimise üksus

5349 9226

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Tauno Seepter < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, May 13, 2024 10:51 AM
To: Marge Kelgo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Tere

Orgita ettevõtluseala kinnistutel muutub tee ehitamisega DP.

Kas TRAM-l on seoses DP muutmisega omanikuga kokkulepped?

Vaata ka allpool valla kirja

Tervitades

Tauno

From: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, May 13, 2024 9:25 AM
To: Tauno Seepter < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ed: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Vallalt tuli siis selline vastus.

Helistasin täna hommikul ka üle ja valla planeeringute ja hangete
spetsialist Ott Valdma info kohaselt on valla huvi planeeringu muudatus
võimalikult lihtsalt lahendada ehk siis ideaalis proj. tingimustega, aga
kahjuks ei ole enne võimalik siiski midagi öelda, kui pole kõikide
osapoolte vahel täpsemat kokkulepet, sisendit.

Kas on võimalik saada infot, et mis kokkulepe TRAM-il ja arendajal
praeguse seisuga on (kas TRAM ehitab mahasõidu koos kiirendus ja
aeglustusradadega ise välja)? Seda saaks siis töös lahti kirjutada ja
arendajalt sisendi küsimisel ka esitada.

Tervitades

Taavo Vainomaa

Vara hindaja, tase 7

Eesti Kinnisvara Hindajate Ühingu liige

Mob: +372 5062838

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Saatja: Ott Valdma < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 10. mai 2024 14:09
Adressaat: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Helgi Tammaru <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Koopia: Gerli Kangur < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Tere

Transpordiametil on arendajaga kokkulepe olemas. Sellesse vald ei
sekkunud. Kuna Transpordiamet ehitab välja ligipääsu otse maantee pealt
omal kulul, siis arendaja peaks olemas rahul.

Me saame arendajaga teha igasuguseid kokkuleppeid ja neid ei saa meili
teel selliselt lahendada nii kuidas te soovite. Kui arendaja soovib
vastuseid, siis peame ilmselt kohtuma Märjamaa Vallavalitsuses ja
eelnevalt on vaja saada ka info Transpordiameti ja arendaja omavahelistest
kokkulepetest.

Lugupidamisega

Ott Valdma

Planeeringute ja hangete spetsialist

Märjamaa Vallavalitsus

E-kiri:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 10, 2024 10:57 AM
To: Helgi Tammaru < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Ott Valdma < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Tere

Vahepeal lisandus üks oluline sisend, mille järgselt transpordiamet annab
mõista, et kuna olemasoleva planeeringu järgselt hoonestusalad jäävad
perspektiivse VIA Baltica teekaitsevööndisse, siis äralõigete teostamine
ja teekaitsevööndi nihkumine ei mõjuta täiendavalt võimalikke ehitusalasid
ja ehitamine VIA Baltica teekaitsevööndis on planeeringus näidatud mahus
endiselt võimalik.

Kuna eelnev vastab mitmele varasemalt küsitud küsimusele, siis täna jääb
õhku asjaolu, et osaliselt tehakse äralõige ka transpordimaast, mistõttu
kaob mõningatele kinnistutele detailplaneeringu järgne ligipääs ja vajalik
on ümber kavandada ligipääsu ja hoonestusalasid.

Mis tegevusi on arendajal vaja teha, et vastavad muudatused
detailplaneeringus teha ning muuta planeering taas funktsioneerivaks
planeeringualaks?

Kas muudatusi/täpsustusi saab teha projekteerimistingimustega või kuidas
see ümberplaneerimise protsess käib?

Lisan ka joonise, kus näha, mis osas transpordimaa kaob:

Lisan ka väljavõtte kirjavahetusest Transpordiametiga.

Tere

Ja saad. Aluseks ehitusseadustik.

§ 70-72 kehtestab piirangud ehitustegevuseks tee kaitsevööndis ja juhud
piirangutest kõrvale kaldumiseks:

1.	EhS § 70 lg 3 - Kaitsevööndis kehtivatest piirangutest võib
kõrvale kalduda kaitsevööndiga ehitise omaniku nõusolekul, kui see ei
vähenda ehitise ohutust. Nõusoleku andmise eest ei või kaitsevööndiga
ehitise omanik võtta tasu ega nõuda selliste lisapiirangute kehtestamist,
mis ei seondu ohutusega. Ehitise omanik ei või nõusoleku andmisest
põhjendamatult keelduda. Kaitsevööndiga ehitise omanikul on õigus nõuda,
et kaitsevööndis tegutsev isik on kaitsevööndiga ehitise omaniku vahetu
järelevalve all.
2.	§ 72 lg 4 - Detailplaneeringu koostamise kohustusega aladel võib
detailplaneeringu koostamise kohustusega hooneid ehitada tee
kaitsevööndisse, kui see on lubatud detailplaneeringus või riigi või
kohaliku omavalitsuse eriplaneeringus.

Tauno

From: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, May 10, 2024 10:30 AM
To: Tauno Seepter < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Orgita ettevõtlusala teekaitsevööndis hoonete ehitamine

Seoses selle planeeringu ja äralõigetega, kas saan siis KOV-ile edastada
sisendi, et Transpordiamet lubab ka planeeringu ringi tegemisel VIA
Baltica teekaitsevööndisse ehitamise vähemalt sarnases mahus nagu
olemasoleval planeeringul kajastatud?

Tervitades

Taavo Vainomaa

Vara hindaja, tase 7

Eesti Kinnisvara Hindajate Ühingu liige

Mob: +372 5062838

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Tervitades

Taavo Vainomaa

Vara hindaja, tase 7

Eesti Kinnisvara Hindajate Ühingu liige

Mob: +372 5062838

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Saatja: Helgi Tammaru < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 10. mai 2024 07:37
Adressaat: Ott Valdma < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: FW: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Tere!

Päring on seotud Orgita küla kehtestatud Tehnopargi DP-ga.

Palun leia võimalust kiiremas korras vastata.

Lugupidamisega

Helgi Tammaru

Ehitusspetsialist

Märjamaa vallavalitsus

5305 2423

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Taavo Vainomaa < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Sunday, May 5, 2024 8:03 PM
To: Helgi Tammaru < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Seoses äralõigete hindamisega Transpordiametile

Tere

Tänan varasemalt antud väga põhjalike vastuste eest. Oleksin taaskord väga
tänulik, kui saaksin esimesel võimalusel seisukoha ka Orgita
ettevõtluskompleksi detailplaneeringu alale jäävate kinnistute ja nendest
teostatavate äralõigete osas.

Kõige rohkem on küsimus suunatud Tehnopargi tee 16 (50402:001:0300),
Tehnopargi tee 11 (50402:001:0288), Tehnopargi tee 2 (50402:001:0286),
Tehnopargi tee 1 (50402:001:0287) alles jäävate kinnistu osade
perspektiivi välja selgitamiseks, kuna lisaks äralõike teostamisele nihkub
märkimisväärses osas edasi ka teekaitsevöönd.

Kas äralõigete teostamise tulemusel ja teekaitsevööndi nihkumise tulemusel
on antud kinnistud hoonestatavad? Tõenäoliselt väheneb ehitusala?

Kas pärast äralõigete teostamist on vajalik koostada uus detailplaneering
või on võimalik olemasolevat detailplaneeringut täiendada/täpsustada
näiteks projekteerimistingimustega?

Lisasin manusesse ka vastavad äralõigete plaanid ja kogu ala puudutava
äralõigete plaani.

Tänan ette operatiivse vastuse eest.

Taavo Vainomaa

Vara hindaja, tase 7

Eesti Kinnisvara Hindajate Ühingu liige

Mob: +372 5062838

E-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.